Vialis plaatst langste portaal in haar bestaan
Eind februari heeft Valis op het project A2 Hooggelegen het langste portaal in haar bestaan geplaatst. Dit portaal beslaat een lengte van 60,5 meter!
Omdat er met een speciaal transport geen risico's genomen kunnen worden, was het transport vanwege het slechte weer eerder een aantal keer uitgesteld. Nadat het portaal vanuit het Limburgse Echt was vertrokken, was er geen weg terug. Keren was letterlijk en figuurlijk niet meer mogelijk en alles werd op de bouwlocatie dus in gereedheid gebracht om het portaal te kunnen plaatsen.
Rond middernacht kwam de ligger in het werkvak aan en werd deze in de kraan gehangen. Drie uur later lag de ligger tussen de kolommen en kon Vialis terugkijken op een succesvol traject.
Werkzaamheden langs de A2
De A2 tussen Amsterdam en Maastricht wordt op tal van plaatsen vernieuwd. Tussen Amsterdam en Utrecht wordt de A2 verbreed naar 2x 5 rijstroken. Een deel hiervan beslaat 1,7 kilometer snelweg en is het laatste stuk van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, genaamd A2 Hooggelegen. Aan de noordzijde sluit het traject aan op de nieuwe Landtunnel, in het zuiden grenst het project aan knooppunt Oudenrijn, het knooppunt met de A12.
Alliantie
Het project wordt uitgevoerd in een samenwerkingsverband tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, in de volksmond Alliantie genaamd. Rijkswaterstaat en Trajectum Novum werken nauw samen om het project te realiseren. Trajectum Novum bestaat uit Van Hattum en Blankevoort, Mourik Groot Ammers, KWS Infra, Boskalis en Vialis. Daarnaast is een aantal adviesorganisaties verbonden aan het project.
Vialis is binnen de Alliantie verantwoordelijk voor de elektronische systemen op het traject en richt zich op het voorkomen van verkeershinder.