Kethelplein, verkeersboog tussen A4 en A20 is open
Rijkswaterstaat legt met het consortium A4all 7 kilometer nieuwe snelweg aan van Delft tot aan het Kethelplein bij Schiedam. Bij dit project springt vooral de landtunnel in het oog, maar ook een grootscheepse opknapbeurt van het Kethelplein hoort bij het contract. Ruim een maand nadat het diepste punt van het tracé A4-Schiedam is ontgraven, is de nieuwe verbindingsboog Kethelplein opgeleverd. Zaterdag 30 augustus werd de kilometer lange boog tussen de A4 en A20 in gebruik genomen. Vialis is binnen dit tracé verantwoordelijk voor de dynamisch verkeersmanagement systemen en de openbare verlichting.
Richting Hoek van Holland
Tot zaterdag reed het verkeer via een krappe smalle lus vanuit de Beneluxtunnel richting Hoek van Holland (A20). Inmiddels verbindt een 1050 meter lange ruime boog de snelwegen. Ruim 200 mensen hebben hier de laatste tijd hard aan gewerkt. Bij de constructie moest rekening gehouden worden met bestaande watergangen en het beperken van overlast voor weggebruikers en omwonenden. Een duiker is verlengd, nieuwe viaducten zijn aangelegd, speciale bouwtechnieken zijn toegepast en een tunnel is op een voorbouwlocatie in elkaar gezet. Vervolgens is de tunnel naar zijn definitieve plek geschoven.
Meer informatie?
Luister naar het interview met projectdirecteur Jan Pols .
A4all
De combinatie A4all (Boskalis, Heijmans, Volker Wessels) voert het project A4 Delft-Schiedam in opdracht van Rijkswaterstaat uit en verwacht het hele project eind 2015 op te leveren. Vialis is binnen het consortium, samen met Heijmans Techniek & Mobiliteit, verantwoordelijk voor het ontwerp, de realisatie en het testen van alle Technische Installaties binnen en buiten de tunnel. Onderdeel van de scope is ook het Meerjarig Onderhoud van de systemen.